Založení a základní nastavení účtu v Google Analytics

 

Jak jednoduše a hlavně správně založit a nastavit účet v Google Analytics (GA)

 

Klikněte na odkaz ZDE a vytvořte si účet GA pomocí následujícího návodu

Úvodní stránka Google Analytics - netpromotion group s.r.o.

Přihlaste se na Váš gmail účet a vyplňte účet pro GA dle vzoru níže:
Nemáte ještě gmail účet? Jednoduše založíte ZDE.

Vytvoření účtu Google Analytics - netpromotion group s.r.o.

 

Správné nastavení

Správné nastavení GA - netpromotion group s.r.o.

Nastavení služby

  • Inzertní funkce – Aktivovat “demografické přehledy” a “přehledy zájmů
    • vraťte se do GA přehledů do sekce Publikum / Demografické údaje / Přehled a aktivujte si tam “demografické přehledy
    • Search Console – propojit, propojení je užitečné, protože např. hledané dotazy z Googlu máme možnost vidět v GA

 

Nastavení výběru

  • Země nebo území časového pásma – musí být nastaveno Česko a české časové pásmo, jinak výsledky měření nebudou správné
  • Měna – pokud jste např. eshop v ČR, je potřeba nastavit Kč
  • Filtrování robotů – zaškrtněte, neochrání Vás to před všemi roboty, ale aspoň před některými. Roboti mohou zkreslovat statistiky návštěvnosti a to je nežádoucí
  • Sledování vyhledávání na webu – zapněte a nastavte pouze v případě, že máte možnost interního vyhledávání
    • přepište parametr z url adresy viz obrázek do políčka v GA

 

Nastavení interního vyhledávání - netpromotion group s.r.o.

 

Zjištění parametru v url - netpromotion group s.r.o.

 

Implementace na web, otestování

Jakmile se Vám podaří GA implemenovat do Vašeho webu, doporučujeme otestování správnosti měření dat. Jen tak budete mít jistotu, že od začátku měříte to, co potřebujete, víte, kde to najít, a pak už jen získaná data správně použijte!

 

Měřící kód GA - netpromotion group s.r.o.

 

Pokud Vaše administrace např. WordPress umožňuje nainstalovat plugin / rozšíření pro GA (např. MonsterInsights), postačí pouze vložit “UA-XXXXXXXX-Y”. Pokud ne, je nutné celý měřicí kód vložit do zdrojového kódu do hlavičky. Měřící kód musí být vložen na všech podstránkách, aby GA měřil celý Váš web.

Vložení měřícího kódu GA do webu - netpromotion group s.r.o.

 

Otestování. Měří mi GA správně?

Navštivte svůj web např. úvodní stránku a v GA obratem zjistíte, zda je Vaše návštěva měřená.

Otestování správného vložení GA kódu - netpromotion group s.r.o.

 

Základní filtrace: odfiltrování IP adres (vlastních návštěv)

To proto, aby byla Vaše data co nejpřesnější a nezkreslená Vašimi vlastními návštěvami.

Nejdříve si vytvořte nový výběr dat, na kterém použijete filtr. Většina klientů totiž chybně používá pouze výchozí výběr dat, na kterém když navíc použije chybně filtraci, může o potřebná data přijít. Ale když máte 2 výběry dat, výchozí poběží nefiltrovaně (pouze kvůli záloze dat) a druhý filtrovaně (snažíme se přece o co nejpřesnější čísla).

Jak nastavit nový výběr dat:

Vytvoření nového výběru dat - netpromotion group s.r.o.

– nastavte si stejně jako výchozí výběr dat

Odfiltrování IP adres, odkud nejčastěji na Váš web přicházíte

  • a) Nejdříve zjistěte svoji IP adresu – ZDE
  • b) Vytvořte si filtr

Nastavení odfiltrování své IP adresy - netpromotion group s.r.o.

  • c) Otestování správného fungování filtrace

Otevřete úvodní stránku Vašeho webu a mrkněte se do GA, zda Vás v reálném čase měří, pokud ne, tak je to správně! Tedy Vaše návštěva, kterou nechcete do návštěvnosti počítat, je správně odfiltrována a nezobrazuje se. Na mobilu si poté (dočasně samozřejmě) vypněte wifi síť a přes mobilní data vstupte znovu na úvodní stránku Vašeho webu a následně opět v GA zkontrolujte, zda jste měřeni, pokud ano, je to správně. V tuto chvíli jste měřeni pouze přes mobilní data.

 

Otestování správného vložení GA kódu - netpromotion group s.r.o.

 

Zvládli jste to? Gratulujeme! A pokud ne, rádi Vám poradíme, nebo pomůžeme GA nastavit, abyste o zajímavá data nepřišli!

 

POTŘEBUJI POMOCI S NASTAVENÍM GA

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Napsat komentář