Jak jednoduše a hlavně správně založit a nastavit účet v Google Analytics (GA)
Klikněte na odkaz ZDE a vytvořte si účet GA pomocí následujícího návodu
Přihlaste se na Váš gmail účet a vyplňte účet pro GA dle vzoru níže:
Nemáte ještě gmail účet? Jednoduše založíte ZDE.
Správné nastavení
Nastavení služby
- Inzertní funkce – Aktivovat “demografické přehledy” a “přehledy zájmů”
- vraťte se do GA přehledů do sekce Publikum / Demografické údaje / Přehled a aktivujte si tam “demografické přehledy”
- Search Console – propojit, propojení je užitečné, protože např. hledané dotazy z Googlu máme možnost vidět v GA
Nastavení výběru
- Země nebo území časového pásma – musí být nastaveno Česko a české časové pásmo, jinak výsledky měření nebudou správné
- Měna – pokud jste např. eshop v ČR, je potřeba nastavit Kč
- Filtrování robotů – zaškrtněte, neochrání Vás to před všemi roboty, ale aspoň před některými. Roboti mohou zkreslovat statistiky návštěvnosti a to je nežádoucí
- Sledování vyhledávání na webu – zapněte a nastavte pouze v případě, že máte možnost interního vyhledávání
- přepište parametr z url adresy viz obrázek do políčka v GA
Implementace na web, otestování
Jakmile se Vám podaří GA implemenovat do Vašeho webu, doporučujeme otestování správnosti měření dat. Jen tak budete mít jistotu, že od začátku měříte to, co potřebujete, víte, kde to najít, a pak už jen získaná data správně použijte!
Pokud Vaše administrace např. WordPress umožňuje nainstalovat plugin / rozšíření pro GA (např. MonsterInsights), postačí pouze vložit “UA-XXXXXXXX-Y”. Pokud ne, je nutné celý měřicí kód vložit do zdrojového kódu do hlavičky. Měřící kód musí být vložen na všech podstránkách, aby GA měřil celý Váš web.
Otestování. Měří mi GA správně?
Navštivte svůj web např. úvodní stránku a v GA obratem zjistíte, zda je Vaše návštěva měřená.
Základní filtrace: odfiltrování IP adres (vlastních návštěv)
To proto, aby byla Vaše data co nejpřesnější a nezkreslená Vašimi vlastními návštěvami.
Nejdříve si vytvořte nový výběr dat, na kterém použijete filtr. Většina klientů totiž chybně používá pouze výchozí výběr dat, na kterém když navíc použije chybně filtraci, může o potřebná data přijít. Ale když máte 2 výběry dat, výchozí poběží nefiltrovaně (pouze kvůli záloze dat) a druhý filtrovaně (snažíme se přece o co nejpřesnější čísla).
Jak nastavit nový výběr dat:
– nastavte si stejně jako výchozí výběr dat
Odfiltrování IP adres, odkud nejčastěji na Váš web přicházíte
- a) Nejdříve zjistěte svoji IP adresu – ZDE
- b) Vytvořte si filtr
- c) Otestování správného fungování filtrace
Otevřete úvodní stránku Vašeho webu a mrkněte se do GA, zda Vás v reálném čase měří, pokud ne, tak je to správně! Tedy Vaše návštěva, kterou nechcete do návštěvnosti počítat, je správně odfiltrována a nezobrazuje se. Na mobilu si poté (dočasně samozřejmě) vypněte wifi síť a přes mobilní data vstupte znovu na úvodní stránku Vašeho webu a následně opět v GA zkontrolujte, zda jste měřeni, pokud ano, je to správně. V tuto chvíli jste měřeni pouze přes mobilní data.
Zvládli jste to? Gratulujeme! A pokud ne, rádi Vám poradíme, nebo pomůžeme GA nastavit, abyste o zajímavá data nepřišli!
POTŘEBUJI POMOCI S NASTAVENÍM GA