Nikdy nedávejte vlastní přístupy ke svým osobním emailům ani jakýmkoliv dalším nástrojům jiným osobám. Pokud potřebujete, aby některé nástroje spravoval jiný člověk, využijte v Google Analytics (zkratka GA) nastavení uživatelského oprávnění, díky kterému můžete snadno přidělovat určitá práva ostatním uživatelům, jako jsou kolegové, zaměstnanci či firma, která Vám pomáhá s marketingem nebo Vy sami chcete nasdílet klientovi.
Na vybraném účtu v GA, klikněte vlevo dole na ozubené kolečko “Správce“. A uvidíte na jaké úrovni lze spravovat uživatele.
V rámci GA lze udělovat uživatelská oprávnění na úrovni:
- ÚČTU
- SLUŽBY
- VÝBĚRU DAT
Jak se rozhodnout o přidělení práv v úrovních
Oprávnění v úrovních se vytvářejí podle Vaší situace a především co bude naplní práce daného uživatele. Dejme si pár příkladů:
- Máte jeden web (1 účet = 1 web), v tom případě můžeme nastavit oprávnění na úrovni Účtu
- Vlastníte jeden účet, a v něm máte 6 služeb (6 webů), které jsou Vaše webové stránky, a vy chcete nasdílet pouze jeden z těchto webů. V tom případě nastavujete oprávnění na úrovni Služba
- Máte klienta, který potřebuje sledovat svou návštěvnost s odfiltrovanými IP adresami poboček. V tomto případě postačí oprávnění na úrovni Výběr dat
Správa a přidání nových uživatelů
Kliknutím na “Správa uživatelů” v jakékoliv úrovni se Vám zobrazí seznam již aktuálních uživatelů, kteří mají už nějaké oprávnění k Vašemu GA a i výčet všech jejich oprávnění. V případě, že přidáte nového uživatele, tak se zde poté zobrazí a v budoucnu mu můžete přidat či odebrat libovolná práva.
Pro přidání nového uživatele postačí kliknout na “+” a “Přidání nových uživatelů“.
V prvním kroku určíte emailové adresy, které jsou registrovány na účtech Google (př. @gmail.com nebo vlastní domény od Google). Případně i zda chcete uživatele informovat emailem o nasdílení práv.
Nyní je zapotřebí si určit za jakým účelem nastavujeme oprávnění a podle toho vybrat z možností:
Upravit
Administrativní funkce a práce s přehledy jako je přidávání, upravování či mazání (účtů, služeb, výběrů dat, filtrů, cílů atd.).
Spolupráce
Umožňuje upravovat sdílené podklady (např. hlavní panel, poznámky).
Číst a analyzovat
Slouží k základním vidění přehledů a údajů v GA.
Správa uživatelů
Jak už název napovídá, daný uživatel bude moci spravovat uživatelské účty (Přidávat, odstraňovat a nastavovat oprávnění). Hlídejte si komu toto oprávnění dáte, daný uživatel, bude mít stejné oprávnění jako vy.
Oprávnění jsou založená na logice, tudíž nejnižší možností je “Číst a analyzovat”, další je “Spolupracovat”, pokud zvolím “Spolupracovat” automaticky získávám i “Číst a analyzovat”, k čemu by mi byla spolupráce bez toho aniž bych to viděl, že? Nejvyšší je “Upravit”, která obsahuje obě předcházející. Zvlášť funguje Správa uživatelů.
Po vybrání daných oprávnění postačí potvrdit tlačítko “Přidat“.
Gratuluji, nyní jste nasdíleli přístup jinému uživateli.
Mimo jiné lze i přidávat skupiny, na kterých nastavíte určitá práva a ty se nasdílí všem uživatelům v dané skupině.
Povedlo se?
Potřebujete-li poradit, obraťte se na nás!