Snížit náklady a zvýšit výnosy? Webová analytika

Co je webová analytika?

Jednoduše měření a analýza dat, aby bylo možné porozumět chování uživatelů napříč webovými stránkami. Analytické nástroje měří aktivitu a chování uživatelů na webových stránkách z různých úhlů pohledu.

Webová analytika odhaluje, co se na webu aktuálně děje a zároveň pomáhá zjistit, které úpravy webu nebo jeho částí usnadní návštěvníkům stránek orientaci na webu, zjednoduší jim cestu k nákupu, či přinutí nakupujícího utratit více.

Co z analytických nástrojů zjistím?

  • co opravdu dělají uživatelé na vašich stránkách
  • jestli je web správně navržen a plní své cíle
  • jaké stránky na webu jsou úspěšné, a které ne
  • která stránka přivádí nejvíce zákazníků
  • kde se uživatelé ztrácí a jak tato místa opravit
  • jaká stránka je téměř bez návštěv a potřebuje vylepšit, aby návštěvníky přiváděla
  • úspěšnost vašeho webu (vyhodnotíte si konverzní poměr, tedy návštěvy versus cílená akce)
  • odkud na váš web návštěvníci přichází, zda z placené reklamy (třeba PPC, bannerů) nebo z organického vyhledávání (přes klíčová slova vložená do vyhledávání na Seznamu a Google)
  • přes jaká klíčová slova k vám návštěvníci přišli (klíčová slova, která použili na Seznamu a Google)
  • jaké investice do marketingu dávají smysl
  • jaké zařízení vaši návštěvníci používají (počítač, tablet, mobil) => v případě mobilu s tabletem byste měli řešit responzivitu vašeho webu. Ve většině se vyplatí si nechat vytvořit nový web než opravovat ten stávající.

Data jsou na prvním místě. Jen díky nim víte, zda vaše marketingové aktivity vydělávají, nebo ne a můžete podle toho zacílit do těch správných, nebo vyzkoušet jiné.

Jaké nástroje se nejvíce používají pro získání dat?

Nejoblíbenějším nástrojem pro webovou analýzu je Google Analytics. I když na trhu existuje mnoho dalších (např. Piwik, Hotjar atd.), které nabízejí specializované informace, jako je aktivita v reálném čase nebo tepelná mapa (heatmapa).

Jak začnu získávat data?

Vytvořte si účet daného analytického nástroje, nastavte ho, vygenerujte měřící kód a vložte si ho do zdrojového kódu na všechny podstránky webu dle rad Google. Po úspěšném vložení začínáte měřit.

Analytické nástroje mohou také používat cookies ke sledování jednotlivých relací a k určení opakovaných návštěv ze stejného prohlížeče. Vzhledem k tomu, že někteří uživatelé odstraňují soubory cookie a prohlížeče mají různá omezení, žádná platforma pro analýzu nemůže požadovat úplnou přesnost svých dat a různé nástroje někdy poskytují mírně odlišné výsledky.

Přečtěte si naše další články o tomto tématu:

Zdroje: Robert Němec, Optimizely, Yola

Potřebujete pomoci s analytickými nástroji? Nevíte jak na tom váš web aktuálně je? Napište nám



Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.