Propojení slouží ke shromáždění přehledů do jednoho nástroje. Ať už jste správce či klient, jistě oceníte zjednodušení. Nastavte si přístup do Google Analytics (dále GA), kde vidíte pohromadě data ze všech možných nástrojů (Search Console, Adwords …). Nemusíte se pak procvakávat mezi různými nástroji, které mají různou strukturu, ale vidíte vše hezky pohromadě.
Co tím získáte za přehledy:
(V přehledu “Akvizice” pod “Search Console”)
1) Vstupní stránky
Přehled stránek Vašeho webu, které uživatel navštívil jako první. První kontakt návštěvníka s webem, rozhoduje o tom zda zůstane delší dobu.
2) Země
Přehled návštěv Vašeho webu z jednotlivých zemí. V případě, že máte jednojazyčný web a nemáte svou zemi první s razantním rozdílem, řešte to!
3) Zařízení
Přehled návštěv Vašeho webu z jednotlivých zařízení jako je počítač, mobil nebo tablet. V případě, že máte velký podíl návštěv z mobilních zařízení, řešte responzivitu webu, pokud ji nemáte.
4) Dotazy
Nejdůležitější přehled! Seznam vyhledávacích dotazů, přes která Vás uživatelé Googlu našli. Při správném využití těchto dotazů můžete docílit vyšší návštěvnosti Vašeho webu. Obsah ale musí být relevantní. I s tím Vám můžeme pomoci.
Jaká data naleznu na jednotlivých přehledech:
(Všechny data se počítají bez kliknutí na placené reklamy)
Akvizice
- Počet zobrazení Vaší stránky na vyhledávací dotazy, které uživatel zadal do vyhledávače Google.
- Počet kliknutí na Vaší stránku ve vyhledávači Google při zadání vyhledávacího dotazu uživatelem.
- CTR, míra prokliku na Váš web = Počet kliknutí / Počet zobrazení
- Průměrná pozice Vašeho webu na daný dotaz ve vyhledávači Google
- Návštěvy, celkový počet uživatelů, kteří se věnovali Vaší webové stránce
Chování
- Míra okamžitého opuštění, % návštěv jednotlivé stránky (počet uživatelů, kteří přišli a na stránce neudělali žádnou akci nebo hned odešli)
- Počet stránek na 1 návštěvu, které uživatel provedl při první návštěvě
Tento návod je popsán pro již vytvořené GA a Search Consoli (dále SC) s plnými právy v rámci jednoho Google účtu.
V případě, že nemáte ještě vytvořené či nasdílené:
- Článek “Vytvoření Google Analytics“
- Článek “Vytvoření Search Console“
V GA po levé straně dole je ozubené kolečko “Správce”.
V sekci “Služba” zvolte “Nastavení služby”. A dole na stránce je SC “Upravit službu Search Console”
V nastavení kliknětě na “Přidat”, to Vás přesměruje na stránku SC. Vyhledejte svůj web, který chcete připojit. postačí zaškrtnout a “Uložit”.
Smazání SC z GA
Službu SC z GA, můžete kdykoliv smazat, ať už máte jakýkoliv důvod. Přes ozubené kolečko “Správce”. V Sekci “Služba” dejte “Nastavení služby” a “Upravit službu Search Console”. Zde můžete Smazat.
Chci využít potenciál svého webu
Jak mi může pomoci Search Console