Tomáš Meloun - netpromotion group s.r.o.

Pracujete pro radost, nebo pro peníze?

Upřímně? Ukažte mi člověka, kterého netíží měsíční splátka hypotéky, nebo jiné závazky. Moc jich kolem sebe nemám, a asi ani oni nechodí do práce jen pro radost. Za radost toho taky moc nekoupíte, to by asi pokladní koukala, kdybyste jí za chleba, šunku a pár banánů pověděli, že Vás práce fakt baví, ale peněženku, tu máte prázdnou.

 

Nebylo by super mít práci, která by Vás bavila a zároveň i pohodlně uživila?

V každé se prostě najde alespoň malá část té, která Vás, byť jen trochu nebaví, nebo nenaplňuje, nepřináší Vám radost. Ale buďte v klidu, to je normální. Nějaké procento tam musí být vždy. Optimum je alespoň 80% té, která Vás naplňuje, a nutné „zlo“ 20% práce, která Vás nebaví. Začal jsem přemýšlet nad tím, jak ve své firmě udělat lidi šťastnější a hlavně adekvátně ohodnocené, úměrně jejich schopnostem, znalostem a vývoji.

Mojí vizí bylo dělat lidi spokojenější, dávat příležitost, pomoci vytáhnout takové ty zatracené, třeba i ty co si tak nevěřili, neměli podporu okolí, byli dlouhodobě podceňovaní, přestože se v nich méně či více čitelně ukrýval talent. A o talentu je to u nás hodně, o talentu, o vlastnostech, o charakteru, silných i slabých stránkách každé osobnosti.

 

Chybuje každý

Nebylo to tak ale vždy, chybuje každý a chyboval jsem i já, nejprve jsem špatně pracoval se slabými stránkami svých lidí, myslel jsem si, že právě ty je potřeba zlepšovat a měl jsem přehnaná očekávání. Vůbec mi ale nedošlo, že když zlepšíte slabé stránky jednoho člověka na průměr, člověk, který je má rovnou silné a zlepší je, bude specialista. To mi trvalo pár let.

Tomáš Meloun- netpromotion group s.r.o.

Tomáš Meloun – výkonný ředitel

 

Začal jsem uvažovat jinak!

Než hledat člověka na základě vzdělání (ze kterého upřímně nevěřím, že by byla nějaká podstatná část použitelná v praxi), zaměřil jsem se na osobnost, typ osobnosti. Některé činnosti a tedy i pracovní pozice vyžadují nezbytné předpoklady, sadu vlastností, která předurčí, zdali je daný člověk pro takovou činnost vhodný a mohl by se v ní prosadit. Ale hlavně má z té práce radost.

A lidé, kteří dělají takovou práci, na kterou jsou skutečně vhodní jsou daleko spokojenější, šťastnější, snáze je motivujete a hlavně, je pak vidět výsledek.

Podnikat jsem začal před 13ti lety. Urputně jsem se snažil zlepšovat lidi v jejich nedostatcích, posouvat je. Bylo to špatně. Ale až zkušenosti mě posunuly dál.

Měl jsem ve firmě už spoustu obchodníků, a i když průměrný plat takového obchodníka u nás je na hranici 50 tisíc korun měsíčně, našli se i tací, kteří „brali“ dvojnásobek a stejně nebyli spokojení. Když někdo pracuje jen pro peníze, je to málo.

 

Několikrát jsem tvrdě narazil

Lidi jsem chtěl dělat šťastnější celou dobu. Samozřejmě v dobré víře jsem se je snažil rozvíjet a posouvat a bohužel ne vždy jen správným směrem.

Tomáš Meloun- netpromotion group s.r.o.

Tomáš Meloun – výkonný ředitel

Představte si, že máte úspěšného obchodníka, je ve firmě nějakou dobu, má téměř nejlepší výsledky, chcete mu ukázat, že si ho ceníte, dát mu příležitost… koho jiného byste povýšili na manažera? Jenže… To, že je člověk dobrý v určité pozici automaticky neznamená, že bude stejně dobrý na pozici v hierarchii nad ní. Dříve jsem se snažil tyto pozice obsazovat lidmi z týmu, měl jsem pocit, že to je to nejlepší řešení, výhoda, projev jakéhosi uznání. Nemusí to tak být vždy.

Už se opakuji, je to o souboru vlastností člověka, každý zkrátka není dobrý na všechno. Na základě osobnostních testů dokážete velmi dobře otestovat člověka „zvenčí“ a pokud předem víte, jaké předpoklady má splňovat pro danou pozici, je to půl úspěchu. Pak vůbec není na škodu, že nezná Vaše produkty, nebo služby, pokud má ty správné předpoklady, tak nemusíte mít obavu, že by to nezvládl. Z člověka, jehož příběh jsem popisoval je po mém procitnutí perfektní trenér, který se v této pozici našel, obohacuje nejen jeho, ale díky dovednostem, které je v této linii schopen předávat dál zlepšuje celý obchodní tým.

A co radost z práce a zároveň i peníze? Sci-fi? Třeba ne!

Rád dávám lidem příležitost a rád je odměním za jejich přínos. Jako firma si zakládáme na perfektní platební morálce ale i na adekvátní odměně za odvedenou práci.

 

Mluvte se svými lidmi!

No a jestli bylo naše smýšlení správné, to ověřujeme průběžně a neustále. Ať již z různých zpětných vazeb, ale i obyčejnými rozhovory face to face. Zajímají mě pocity mých lidí, komunikuji s nimi neustále. O jejich práci, ale i o běžných věcech, soukromí. Buduji vztahy, protože s lidmi, kteří mě v práci obklopují trávím třetinu svého času. Proto je pečlivě vybírám a zároveň se jim musím věnovat. Protože oni pak třetinu svého času tráví naopak se mnou, říká Tomáš Meloun, výkonný ředitel společnosti netpromotion group s.r.o.

 

ČEKÁTE I VY NA SVOU PŘÍLEŽITOST?

Kontaktujte mě


Chci vědět více o práci


Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Napsat komentář