Neměla jsem ponětí, co chci dělat, ale celou dobu jsem hledala

Je pro mě důležité, abych dělala práci, která mě baví. Nejsem typ člověka, který by byl schopen strávit každý den 8 hodin tím, že se bude trápit někde, kde ho to nebaví, trpět a odpočítávat minuty, než půjde domů.

Štefánia Machová - netpromotion group s.r.o.

Štefánia Machová

Moje kariéra, jestli se tomu tak dá vůbec říkat, začala postupně, po malých krůčcích, hned po střední. Vedoucí v malém zverimexu, 3 roky v pozici obchodního zástupce, vedoucí prodejny dveří. Tehdy jsem prvně uvědomila, že mě to táhne k marketingu. Začala jsem dálkově studovat vysokou školu. Marketing mě ale lákal v praxi, školní teorie nebyla úplně ono.

Marketing ze 100 různých pohledů a mé procitnutí

V pracovním poli přeplněném marketinguchtivých nezkušenců jsem dostala šanci pracovat pro Ticketportal. Firma zvučného jména, výborné reference, nesmírně cenné zkušenosti.

S marketingem jsem pokračovala, přímou čarou do Forum media, plné německé přesnosti a plánování. Stále mi ale něco chybělo. Jak se dělá marketing někde, kde to opravdu umí? Reklamní agentura! HURÁ! Opravdové kampaně, TV reklamy, flash bordy, které ani uprostřed Prahy nepřehlédnete. Vonělo to adrenalinem, ale jen zpočátku, když k tomuto businessu přičichnete zblízka, zjistíte, že tady něco nevoní. Tvrdý byznys, předražené kampaně, vše pro peníze a zisk. Podporovat spotřební vnímání světa mi není úplně blízké. Věděla jsem, že potřebuji něco víc. Pořád jsem ale nevěděla co, ale i tak jsem šla dál.

Velká poptávka po zaměstnancích, nízká nezaměstnanost. Mohla jsem si vybírat. Vybrala jsem si netpromotion. Díky svému zajímavému náhledu, zřejmým tendencím k rozvoji a díky přístupu k pracovnímu místu. Pročetla jsem reference, vyslechla příběhy lidí, v nichž jsem viděla možnost osobního rozvoje. Hned na začátku jsem dělala psychologický test, který ukázal mé silné stránky a na základě toho se společnost rozhodovala, jestli se na tuto pozici hodím.

Začátky byly na oddělení CWO, kde se optimalizují weby klientů. Předtím jsem netušila, co by to mohlo znamenat, ale pro kolegy nebyl problém mě mnohé naučit. Zjistila jsem, jak moc je důležité, aby stránka firmy byla dohledatelná ve vyhledávačích a co vše se s tím dá udělat. Postupně jsem ale zjistila, že komunikace se zákazníky a ovládání aspektů SEO mě úplně nenaplňuje. Cítila jsem, že je ve mně něco, co vůbec nevyužívám. Chytl se mě stereotyp!

Šla jsem za Tomášem Melounem (výkonný ředitel), a snažila se vysvětlit svůj problém. Upřímně jsem nečekala nic jiného, než že se domluvíme na detailech mého odchodu. Reakce mě ale dost překvapila.

„Tak si sepiš, co Tě baví a nebaví. Společně se na to za pár dní podíváme a uvidíme, jestli je to v souladu s tím, co ve firmě potřebujeme.“

To jsem nečekala! Jak jsme se domluvili, společně jsme pak řešili mé baví / nebaví. Když člověka něco baví, je víc než pravděpodobné, že jsou v tom ukryté i jeho silné stránky a naopak. V mém „baví“ pak převažovalo hodně marketingových a HR činností.

To byla novinka. Nikdy předtím jsem HR nedělala, ale k pomoci lidem zlepšit jejich situaci nebo život, mě to táhlo vždy. Dostala jsem šanci: „Máš měsíc na to, abys přišla na to, co chceš v naší firmě zlepšit a jak. Za měsíc si na to sedneme a domluvíme se, jestli to dává smysl.

 

Štefánia Machová - netpromotion group s.r.o.

Štefánia Machová

 

Miluji učení a miluji příležitosti. Chopila jsem se příležitosti. V rámci firmy se mi velmi rychle podařilo identifikovat ty nejzásadnější problémy na úrovni HR a interního marketingu. Navrhla jsem projekty, ne zlepšení firemní kultury, s jasným cílem. Všechny mé návrhy byly schváleny a já se pustila do realizace.

Dnes v projektech pokračuji, takže opravdu dělám to, v čem jsem silná, a to je spojení HR a interního marketingu. Je za mnou vidět posun ve zlepšení komunikace a vývoj firemní kultury.

Jsem nadšená, že se konečně věnuji něčemu, co má pro mě opravdový význam – zlepšuji lidem život. Možná je to přehnané, ale snažím se o to, aby práce byla místem, kam se lidé těší. Vždyť práce tvoří nemalou část našeho života nejen z hlediska času, ale i seberealizace, kterou považuji za velice důležitou.

Dělám vše proto, aby i ostatní ve firmě měli tuto možnost a práce se přizpůsobovala jejich silným stránkám a byla pro ně seberealizací. Je to běh na dlouhou trať, ale já věřím, že to má smysl.

 

ČEKÁTE I VY NA SVOU PŘÍLEŽITOST?

Kontaktujte nás


Chci vědět více o práci


Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Napsat komentář