Co je single page? Jednoduše jednoduchý jednostránkový web!
Webová stránka pouze s jednou stránkou, na které jsou umístěny všechny podstatné, nebo možná nejpodstatnější informace. Veškerý obsah můžete shlédnout pouze posouváním dolů a nemusíte se proklikávat mezi více stránkami.
Navigační menu může vypadat stejně, ale u jednostránkových webů Vás po kliknutí nedostane na novou stránku, ale pouze Vás posune níže na stejné stránce na požadovanou sekci, odstavec, nebo téma.
Nemusíte mít obavy, jednostránkový web může být stejně krásný, ale i stejně prospěšný jako web vícestránkový. Jde o to, jaká očekávání od svého webu máte.
Ukázky webových stránek od netpromotion
Výhody a nevýhody jednostránkových webů
přehlednost jedné stránky
nižší náklady za vytvoření a následný provoz
jednodušší správa, snadná obsluha
obvykle rychlejší, protože se stránka načte jen jednou, pak už se chová podobně jako aplikace
není potřeba velké množství obsahu, pokud se například zabýváte jednou konkrétní činností
vše na jednom místě
intuitivní pro uživatele – stačí rolovat dolů
lze cílit pouze na primární klíčová slova
menší možnost aplikace SEO (lze využít pouze jeden titulek a description)
omezení PPC – lze cílit pouze na jednu stránku
sdílení obsahu na sociálních sítích je obtížné – lze sdílet pouze 1 url, ale nikoliv konkrétní sekce
omezený textový obsah (stránka není nekonečná)
není možné publikovat články
omezené analytické možnosti (není např. možné měřit míru odchodu, počet stránek, čas strávený na webu atd.)
Když dva dělají totéž, není to totéž. Aby výše zmíněné výhody platily, a vy jste byli s Vaším novým jednostránkovým webem spokojeni, musí být vytvořen lidmi/firmami, které mají s tvorbou webových stránek zkušenosti. Už dávno neplatí mýtus o tom, že Vám web “spíchne” přes víkend každý druhý vysokoškolák.
Pro koho jsou jednostránkové weby vhodné?
Pro ty, kteří:
- nabízí vzájemně související 1-3 služby / produkty
- potřebují web pouze jako tzv. “vizitku” kvůli image
- nemají velké množství obsahu
- potřebují být dohledatelní na primární klíčová slova ve svém okolí
- nechtějí spravovat velké weby (platit si za správce webu nebo externí agenturu)
Pro koho jsou jednostránkové weby nevhodné?
Pro ty, kteří chtějí:
- prezentovat široké portfolio produktů či služeb s rozsáhlým obsahem
- využít potenciál SEO, PPC pro svůj obor
- provozovat eshop
- publikovat články (magazíny, blogy)
- vyhodnocovat úspěšnost webu (např. jak dlouho lidé stráví na webu času)
- sdílet konkrétní obsah na sociálních sítích
Závěr
Dobře zvažte čeho se snažíte s webem dosáhnout.
Pokud budujete web s cílem získat co nejvíce relevantních návštěvníků a tedy potenciálních zákazníků z organického vyhledávání ve Vašem oboru, tak byste při rozhodování neměli zapomínat na oblast SEO, jednostránkový web je obtížnější optimalizovat z hlediska on-page SEO, neboť nabízí právě pouze jednu stránku.
Ale vše má své pro a proti, jak jsem popsal výše a nelze říci, že by jakákoliv varianta webu byla špatná.
Potřebujete poradit, zda je pro vás vhodný jednostránkový web?
Chcete jednostránkový web od netpromotion?