Responzivita by v dnešní době měla být základem každé webové prezentace. Kdo ještě takový web nemá, možná si neuvědomuje o kolik potenciálních zákazníků přichází. V případě neresponzivních webů je míra okamžitého opuštění stránky u mobilních telefonů opravdu vysoká. V dnešní době zkrátka musíte nabídnout Váš web na míru každému uživateli, ať už přichází z jakéhokoliv zařízení.
Responzivita je také jedním z klíčových aspektů celkové funkčnosti webu. V dnešní době je mnoho zařízení s různými velikostmi obrazovek a rozlišeními. Díky tomuto stoupají nároky na výrobu webu a ruku v ruce s tím i jejich cena.
Co je to responzivní web?
Responzivní web je takový, který se zobrazuje správně ve všech zařízeních. Zákazníkovi je vždy upřednostněn a zobrazen správně důležitý obsah webu vůči tomu jaké zařízení používá, hovoříme o počítači, mobilu i tabletu. Díky responzivnímu webu je tedy stručně řečeno lépe a rychleji naveden na požadovanou akci, kterou může být například zavolání nebo nasměrování na adresu firmy, ale třeba i objednávku. Web pro uživatele přináší mnohem lepší UX, je pro ně přehledný a jednoduchý na obsluhu.
Jinými slovy, pokud by web nebyl responzivní, mohl by se např. na mobilu zobrazovat tak složitě, jako na počítači a snadno Vašeho zákazníka odradit od akce. A to nechcete.
Proč mít responzivní web?
Přístupnost na weby z mobilních telefonů se zvyšuje
Více než 50 % návštěv webů pochází právě z mobilních telefonů. Uživatelé, kteří navštíví responzivní verzi webu na něm obvykle stráví i více času.
Konverze z mobilních zařízení
Více než 33 % návštěvníků web opouští právě kvůli neresponzivní verzi webu. Responzivní web vypadá na každém zařízení krásně a zobrazuje přesně tak, aby zákazníkův užitek byl co největší, prostě na míru potřebám.
Rychlost načítání webu
Web šetří velikost přenesených dat mezi klientem a serverem. Z tohoto důvodu mají například mobilní weby úsporu v rámci spotřebovaných dat na mobilních sítích a naopak verze webů pro stolní počítače zase poskytne velmi kvalitní grafiku.
Jednoduchá navigace
Jednoduchá navigace webu zaručuje zvýšení konverzního poměru z hlediska dobře umístěných a hlavně okamžitě viditelných tlačítek pro akce (CTA).
Víme, jak na responzivní web!
Co s responzivním webem získám?
Zlepšení SEO
Více než 50 % vyhledávačů (Google, Seznamu) již upřednostňuje weby responzivní před neresponzivními a tohle automaticky vede k budování vyšších pozic v nich.
Konkurenční výhodu
Zákazníci k Vám automaticky začnou přecházet ze špatně optimalizovaných webů konkurence právě díky lepší orientaci na tom Vašem.
Zlepšení konverzního poměru
Každý responzivní web zpříjemní potenciálnímu zákazníkovi jeho pobyt na něm a dovede ho lépe k akci, která má být cílem webu, mnohem dříve než na neresponzivním.
Připravenost do budoucna
Dobře optimalizovaný web má velmi dobré výhledy do budoucna. Není ho potom potřeba složitě upravovat a přinese proto určitou finanční úsporu.
Responzivní web je levnější než web mobilní
Responzivní weby mají menší náklady na výrobu a správu než weby mobilní. Při volbě mobilní verze webu je totiž developer nucen stránku vytvářet dvakrát, jednou pro mobilní telefony a podruhé pro počítače.
Závěrem
Investice do responzivního webu se Vám může několikanásobně vrátit. Nepodceňujte zbytečnost takového webu, může Vás to stát ztrátu klientů i peněz. Mějte proto web na míru pro Vaše zákazníky! My v netpromotion group s.r.o. už víme, jak na responzivní web tak, aby splnil všechna Vaše očekávání. Ale hlavně, očekávání Vašich zákazníků. Tvorba responzivního webu je naší zálibou, nebojte se zeptat!