Sociální sítě v čele s Instagramem zažívají zlaté časy a málokdo už si vzpomíná na dobu, kdy Instagram sloužil čistě jako fotoalbum. Dnes už ho spousta z nás vnímá jako plnohodnotný reklamní nástroj, který udává trendy a ovlivňuje lidské životy. Co od Instagramu očekávat v roce 2019 a jak z něj vytěžit maximum?
Instagram je sociální síť stejně tak jako Facebook, s tím rozdílem, že namísto sdílení statusů a spojování se s přáteli, slouží především ke sdílení fotek, videí a dalšího vizuálního obsahu. Není tomu tak dlouho, kdy lidé Instagram využívali spíše jako fotodiář, do kterého si postupně ukládali své vzpomínky a sdíleli je se svými sledujícími. V současnosti se Instagram stal spíše nástrojem, prostřednictvím kterého firmy i blogeři oslovují nové zákazníky a dávají o svých produktech vědět. Velké popularitě se v poslední době těší zejména Instagram Stories, dílčí část Instagramu, v níž lidé sdílí fotky nebo videa, která na rozdíl od klasických instagramových fotek během 24 hodin zmizí.
1. Instagram Stories – videa, živá vysílání a více herních prvků
Vizuální obsah čím dál více upozaďuje ten textový, toho jste si nejspíš všimli. A přestože tvorbu blogu stále vnímáme jako důležitou součást obsahových i marketingových strategií, je třeba vzít potaz fakt, že téměř 80 % uživatelů si mnohem raději pustí video dané značky, než aby se namáhali čtením blogu. Co z toho vyplývá? Připravit se na to, že tento rok si 80 % konzumovaného obsahu ukrojí videa. Ideální je tedy kombinovat klasická videa s živým vysíláním a ty oživit herními prvky, jako jsou ankety, gify (pohyblivé obrázky) či interaktivní prvky smajlíků nebo otázek, které Instagram Stories nabízí. Právě tyto prvky vám pomohou zvýšit interakce a navázat bližší vztah s uživateli.
2. Microinfluenceři si mnou ruce
Microfluencery, kteří mají na Instagramu mnohdy jen pár tisíc sledujících z užší komunity, čeká letos opět rok plný zajímavých spoluprací a eventů. Firmy si dobře uvědomují, že právě skrze ně svou cílovou skupinu zasáhnou nejlépe – s lepším dosahem a nižšími náklady. Stále však platí, že lidé už jsou reklamou na sociálních sítích přesycení, a proto spíše než jednorázové spolupráce by měly obě strany upřednostňovat ty dlouhodobé. Naopak stane-li se microinfluencer tváří dané značky, přidá jí to na důvěryhodnosti mnohem více, než když firma rozešle stejný produkt deseti různým blogerkám.
3. Speciální účet pro vlivné účty
O tom, že influncer marketing, tedy způsob oslovování zákazníků skrze vlivné instagramové účty, se stává čím dál efektivnějším nástrojem, svědčí i fakt, že Instagram nyní vytváří speciální účet právě pro vlivné uživatele této sociální sítě. Ten přinese zejména spoustu užitečných nástrojů speciálně navržených pro potřeby lidí s velkou sledovaností.
4. Autenticita a transparentnost
Dokonalé životy, příliš upravené fotky a skryté reklamy pomalu ale jistě střídá autenticita a férovost. V uplynulém roce se začalo mnohem více veřejně mluvit o sponzorovaných příspěvcích i nákupu sledujících a na Instagramu se také začalo objevovat více upřímných recenzí. Stejně tak i rok 2019 přeje influencerům a značkám, které vnímají autentičnost jako jednu z hlavních hodnot při tvorbě obsahu.