Co je Google Search Console a co Vám může přinést?

Pozn.: Google Search Console byl dříve známý jako Webmaster Tools (GWT). Termín Webmaster byl zastaralý a tak byl v květnu 2015 přejmenován na Search Console.

 

Jedná se o další bezplatný nástroj, který Vám pomůže pochopit, jak Google prohledává, analyzuje a indexuje Váš web. Mimo jiné jak robot Googlu vidí a bere v potaz Váš web. Nástroj Vám nabídne užitečná data a pomůže zjistit problémy, které mohou snižovat uživatelskou přívětivost, důvěryhodnost a dohledatelnost Vašich www stránek.

Vlastníte-li, nebo spravujete jakékoliv webové stránky, jednou z prvních věcí při spuštění by mělo být vytvoření Search Console (dále jen SC). Pokud se tomu tak nestalo, neváhejte a vytvořte si ji. Postačí Vám Google účet a následné ověření vlastnictví domény.

 

Jaká data nám může poskytnout

Základní přehled o těch nejužitečnějších

 

A) Vylepšení kódu HTML

Najdete zde možné problémy v kódu a obsahu, které Google zjistil přihodnocení (indexování) Vašeho webu. Pravidelnou kontrolou a nápravou těchto chyb a upozornění, můžete zvýšit Vaše hodnocení, spokojenost a větší návštěvnost uživatelů.

 Vylepšení kódu v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

Možné problémy:

  • s názvem (metaznačka title) – problém se značkou názvu stránky (duplicitní nebo totožné názvy stránek)
  • s popisem (metaznačka description) – je krátký a výstižný text, který popisuje každou jednotlivou stránku Vašeho webu. Problém může způsobit chybějící či duplicitní text.
  • obsah, který google nevidí – stránky s neindexovaným obsahem (obrázky, videa …)

 

B) Analýza vyhledání

Přehled jak často se Váš web zobrazuje ve výsledcích vyhledávání Google.

Analýza vyhledávání v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

V přehledu vidíte kategorie, podle kterých lze filtrovat 3 měsíce zpětně (někteří už s novou verzí 16 měsíců).


Jedná se o tyto kategorie:

  • Dotazy – na jaké vyhledávací dotazy uživatelé našli Váš web
  • Stránky – jednotlivé podstránky Vašeho webu, skrze které vstoupili návštěvníci na Váš web
  • Země – z jaké země návštěvníci přicházejí
  • Zařízení – z jakého zařízení návštěvníci přišli (mobil, PC, tablet…)
  • Datum – denní přehled v číslech z výše uvedených

 

Výběr metriky:

  • Kliknutí – počet prokliků z vyhledávače Google, které vedly k návštěvě Vašeho webu
  • Zobrazení – počet odkazů na Váš web, kdy se Vaše stránky zobrazily ve výsledku vyhledávání Google (z této akce vede metrika kliknutí)
  • CTR – míra proklikovosti, kliknutí / zobrazení ( v případě “0” je to “-”)
    Pozice – průměrná pozice výsledku

 

Lze filtrovat i podle typu vyhledávání: (viz. obrázek cesta)

  • Web
  • Obrázek
  • Video

Možnosti filtrace v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

 

Porovnání dat podle typu vyhledávání

Můžete mezi sebou porovnávat třeba:

  • dva časové intervaly, např. před a po nasazení nového obsahu
  • rozdíl mezi vyhledáváním na počítačích a mobilních zařízení

Porovnávání dat v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

Pro snadnější manipulaci si můžete i jednotlivá data stáhnout do souboru, k tomu použijte tlačítko “Stáhnout” na konci stránky.

 

Chci vědět, co mohu získat od Search Console

 

C) Odkazy na Vaše stránky

Jedná se o přehled nejčastějších jiných stránek, které odkazují na Vaše stránky, ať už vaší zásluhou (placená reklama), nebo zda Vaše stránky považuje někdo další za tak zajímavé, že na ně odkazuje z vlastní iniciativy, zdarma.

Přehled odkazů na Vaše stránky v SC - netpromotion group s.r.o.

 

D) Interní odkazy

V přehledu je vidět, na které jednotlivé podstránky odkazujete z dalších Vašich stránek/ podstránek. (tzv. interní prolinkování). Pokud v přehledu nenajdete Vaše prioritní stránky, zřejmě jste prolinkovali více odkazů na ty méně podstatné a tím jim dali větší relativní důležitost. Zkontrolujte si proto strukturu interních odkazů, a přeorganizujte toto prolinkování, aby Vaše prioritní a nejdůležitější stránky byly topové odkazy.
Potřebujete pomoci? Obraťte se na nás!

Interní odkazy v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

E) Stav indexu

Celkový počet stránek, které se Google za uplynulý rok pokusil zviditelnit pro uživatele vyhledávačů (indexování).

Stav indexovaných stránek v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.

 

F) Blokované adresy

Celkový počet adres URL, jejíž procházení je zakázáno. Textový soubor který vyhledávači říká co chceme, aby ostatní viděli a zakázali to, co naopak vidět být nemá. V případě že máte velký web nebo eshop s kategoriemi o více stránkách, není užitečné ukazovat celý web, ale pouze vybrané stránky.

 

G) Chyby procházení

Přehled obsahuje podrobnosti o stránkách Vašeho webu, se kterými měl Google problém s procházením nebo uživateli ukázali chybu 404 na počítači nebo mobilním zařízení.

 

H) Soubory sitemap

Jedná se o soubor, který v sobě obsahuje hierarchicky uspořádaný seznam všech stránek Vašeho webu, který usnadňuje a rychleji napomáhá vyhledávacím robotům, co mají vidět (téměř vždy ve formátu sitemap.xml). Sitemapa v Search Consoli - netpromotion group s.r.o.Sitemapa informuje o důležitosti, nadřazenosti a podřazenosti jednotlivých stran. Díky sitemapě vyhledávače tyto stránky lépe vidí. Není povinností sitemapu mít, ale vyhledávače poté nenajdou stránky na které nevede žádný obsah.

I sitemapa má svá omezení (většinou pokud máte větší eshop):

  • maximálně 50 tisíc URL adres
  • maximálně 50 MB velikost
  • odkazování na maximálně 50 tisíc sitemap souborů (značky siteindex, sitemap)

V případě, že jeden z těchto kroků nesplníte, vytvořte více sitemap. Sitemapu pro URL adresy stran, obrázky, videa…
Pokud ještě nemáte sitemapu, vytvořte si ji (XML Sitemap nebo nápověda Googlu). V přehledu vidíte Vámi odeslanou sitemapu do nástroje Search Console a počet indexovaných stránek a počet stránek, které byly odeslány do Search Console.

CHCI VYUŽÍT POTENCIÁL SVÉHO WEBU
Jak mi může pomoci Search Console

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Napsat komentář