Google Moje firma
Google Moje Firma je bezplatná služba od společnosti Google, která vám umožní vytvořit a spravovat váš firemní zápis, který se zobrazí ve výsledcích vyhledávání a v mapách Google. Můžete tak uživatelům přímo sdělit, na jaké adrese vaši firmu najdou a zda máte například právě otevřeno.
Proč je dobré mít Google Moje firma a k čemu je?
Google Moje firma je v podstatě pěkná vizitka na Googlu. Uživatelům přehledně nabídne kontakty, otevírací dobu, mapu, ale třeba i polední menu vaší restaurace. Součástí je i fotogalerie, do které můžete přidat fotky sami, ale pozor, i vaši zákazníci, tady pozor, fotky jsou tedy autentické, a proto je záhodno mít vždy naklizeno. Stejně tak vaši klienti mohou vkládat příspěvky, pokládat otázky (a očekávat odpovědi), ale i recenze! Mějte na paměti, že na každou negativní recenzi potřebujete nejméně 8 pozitivních.
Odkaz na web, který je v zápisu vyplněn nelze počítat do linkbuildingové strategie a nemá tedy žádný dopad na pozice ve vyhledávání na Google.
Jak Google Mojí firmu získat?
SE ZALOŽENÍM A ZÁKLADNÍM NASTAVENÍM ZÁPISU SI PORADÍTE SAMI. S NAŠÍM NÁVODEM TO VE 3 KROCÍCH ZVLÁDNETE BĚHEM 5-TI MINUT A ZDARMA! NEPLAŤTE ZBYTEČNĚ TISÍCE FIRMÁM ZA ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ ZÁPISU.
Už jste si Google Moji firmu dříve založili? Nevíte? Ověřte si! Na Google vyhledejte název svojí firmy, našli jste teď zápis Google Moje firma?
NEMÁM GOOGLE FIRMU
Krok 1: Založte si ji ZDE.
Krok 2: Nechte si zaslat PIN kód na vaši adresu.
Krok 3: Ověřte si ji zadáním PIN kódu v administraci ZDE po přihlášení.
MÁM NEOVĚŘENOU GOOGLE FIRMU
Krok 1: Nárokujte si její vlastnictví kliknutím na otázku “Vlastníte tuto firmu?”
Krok 2: Ověřte si ji pomocí zaslání PIN kódu na vaši adresu a poté zadejte v administraci k ověření ZDE po přihlášení
Krok 3: Upravte si základní informace během pár minut (viz níže základní nastavení)
Máte více poboček či provozoven? Pro každou z nich je nutné mít vlastní zápis Google Moje firma. Jeden zápis na sídlo nebo hlavní provozovnu nestačí!
Co vše si mohu ZDARMA nastavit v Google Mojí firmě?
1. Základní nastavení
Název firmy – oficiální název vaší firmy dle zápisu v rejstřících, měl by se shodovat i s údajem uvedeným na vašem webu.
Kategorie – obory vaší činnosti a podnikání. Vyberte všechny, které vystihují vaši činnost. V těchto kategoriích vás poté potenciální zákazníci budou moci najít.
Adresa – adresa konkrétní pobočky či provozovny, pro kterou je záznam určen.
Telefonní číslo – anebo číslo, na kterém budete zákazníkům k dispozici.
URL adresa webu – web, kam se zvědaví uživatelé snadno a hned prokliknou.
2. Ještě něco navíc aneb pokročilé nastavení
Popis firmy – krátký text, který musí potenciální zákazníky zaujmout na první dojem.
Datum otevření – pouze v případě, že za sebou máte alespoň pár let historie
Fotografie a Video – kvalitní fotky nebo video může být rozhodující. Neprofesionální grafické zobrazení může rychle zhatit sebelepší prezentaci nabitou správnými informacemi. Vizuální vjem je pro uživatele v dnešní době jedním z nejdůležitějších.
Obslužná oblast – lokalita, ve které nabízené služby či produkty poskytujete.
Otevírací doba – uveďte otevírací dobu prezentované provozovny.
Speciální otevírací doba – pokud je vaše otevírací doba nepravidelná, nebo se přizpůsobuje třeba svátkům, je ideální, abyste uvedli všechny výjimky. Zamezíte tak zbytečnému rozhořčení zákazníků, kteří by k vám zavítali v okamžiku, kdy máte na dveřích cedulku “zavřeno”.
URL adresa pro schůzky – sem můžete nasměrovat třeba obchodní partnery a dodavatele.
Služby – vše co nabízíte, služby, produkty, speciality
Atributy – všechny výhody, které mohou vaši zákazníci využít. Platba kartou, free Wi-fi, parkování za rohem nebo třeba možnost uplatnit zaměstnanecké benefity.
Příspěvky – aktualizace, události, produkty a nabídky. Aktualizace jsou platné vždy 7 dní. Mělo by se tedy jednat o krátkodobé akce, slevy, novinky a aktuality. Ostatní funkcionality můžete libovolně časově vymezit dle vaší potřeby, uvést třeba datum příštího školení, anebo dlouhodobou slevovou akci. Zároveň se jedná o nástroj podporující dohledatelnost vašeho zápisu.
3. Jak jít dohledatelnosti ještě kousek naproti? Ads!
Doplňte k vašemu zápisu lokalitu, v reklamách se poté bude zobrazovat i vaše adresa. Zejména v Google mapách se díky tomu zobrazí váš zápis na top pozicích. Opět s uvedením kontaktu a adresy pro snadný a rychlý kontakt.
Pokud stále nemáte vlastní webové stránky a zajistili jste si Moji firmu na Googlu, můžete začít inzerovat v chytrých kampaních Google Ads.
4. Recenze, Statistiky, Otázky a odpovědi = nejdůležitější parametry při rozhodování
Recenze – trend dnešní doby. Zkušenosti jiných uživatelů vyjádřené hvězdičkami nebo slovními komentáři jsou často rozhodujícím prvkem před samotnou “akcí” – objednávkou, kontaktem, nebo jen navštívením vašich stránek.
Otázky a odpovědi – Google Moje firma umožňuje zákazníkům vkládat otázky. Ty se mohou týkat vaší firmy, produktů, služeb… Kontrolujte proto váš zápis a to i přímo na Google. V některých případech se položené otázky nezobrazují přímo v administraci. Na položené otázky odpovídejte, pokud možno, obratem.
Zprávy – přes mobilní aplikaci (Moje firma). Zákazníci, kteří mají nainstalovanou speciální aplikaci vám jejím prostřednictvím mohou poslat zprávu napřímo.
Statistiky – jak je vaše Google Moje firma využívaná? Co a jak zákazníci hledají a jaké její funkce využívají nejčastěji? Odpovědi naleznete právě ve Statistikách.
Malé plus na závěr: když si k tomu všemu správně (podle utm parametrů) nastavíte url adresu na váš web, uvidíte návštěvnost vaší Google firmy přímo v Google analytics. Tedy všechno hezky a přehledně na jednom místě.
Zdroje:
Google, eBrána, Robert Němec
Naši specialisté umí Google Moji Firmu vyladit k dokonalosti. S lehkostí zajistíme vše důležité, s čím byste si třeba sami lámali hlavu. Samotnou Google Moji Firmu pak umíme i šikovně optimalizovat tak, aby byla dohledatelná právě tam, kde je potřeba (např. první stránka na Googlu).