• Úvod
  • Vše
  • Co SEO nedokáže a co od něj nečekat?

Co SEO nedokáže a co od něj nečekat?

Chcete-li správně porozumět tomu, co SEO vůbec je, zaměřme se nejprve na to, co SEO především není. Pojďme se společně podívat, co SEO opravdu nedokáže. Pomocí toho zjistíte, o čem je a jak funguje.

 

1. PĚKNÝ DESIGN WEBU NENAHRADÍ SEO

Pokud Váš správce webu neví nic o problematice, která se týká SEO, je nutné to nějakým způsobem řešit. Důležitá je alespoň základní znalost, měl by chápat souvislosti. Web může být pěkný, bezchybně naprogramovaný a přehledný, ale pokud nebude splňovat základní zákonitosti, které obnáší SEO, web nebude nikdy dobře dohledatelný ve vyhledávačích jako je Seznam a Google.

 

2. SEO NEUDĚLÁ Z NÁVŠTĚVNÍKA ZÁKAZNÍKA

SEO nikdy nefunguje samostatně bez dalších faktorů. Díky SEO dokážete přivést návštěvníky na Vaše webové stránky, přes klíčová slova, avšak to z nich ještě nedělá zákazníky. Zda se Vaši návštěvníci stanou zákazníky, záleží na více faktorech – vzhled webových stránek, uživatelská přívětivost, ceny, reference, přístup k zákazníkům a jiné.

 

3. SEO NEMŮŽE GARANTOVAT POZICE

V SEO nelze garantovat umístění na první stránce nebo dokonce na první pozici ve vyhledávačích. Každý vyhledávač má vlastní algoritmus, který se skládá z desítek hodnotících faktorů. Pokud chcete být se svými webovými stránkami co nejvýše, je nutné splnit co nejvíce těchto rozhodujících faktorů.

 

4. SEO NENÍ JEN O VYHLEDÁVAČÍCH

SEO by se mělo dělat primárně pro návštěvníky webových stránek, ne pro vyhledávače. Většina SEO specialistů cílí na vyhledávače. Návštěvníci sice začnou chodit na dané webové stránky, avšak ihned odcházejí, protože nenachází nic, co by je zaujalo. Pokud je Vaším cílem pouze dostat návštěvníky na web, tak je to naprosto v pořádku.

 

5. SEO NETESTUJE UŽIVATELSKOU PŘÍVĚTIVOST (UX)

SEO Vám nedokáže říci, kde je chyba, pokud Vaši návštěvníci nenakupují nebo neobjednávají z Vašich webových stránek. Může jít o zdlouhavý objednávkový proces nebo nepřehledné webové stránky. Až po delším zkoumání a testování se dá říci, kde je problém. UX designer by měl webové stránky navrhnout tak, aby fungovaly. SEO to nedokáže.

 

6. SEO NENÍ ÚSPĚCHEM ZA JEDNU NOC

Pokud jste si minulý měsíc vytvořili své webové stránky za pomoci zkušeného SEO specialisty, tak neočekávejte, že během pár dní či týdnů budete vyjíždět vysoko ve vyhledávačích. SEO je dlouhodobý kontinuální (nikdy nekončící) proces, který je potřeba pravidelně kontrolovat, vyhodnocovat a zlepšovat. Nic se nestane přes jednu noc!

 

7. SEO NENÍ JEN O ON-PAGE FAKTORECH

Pouze přidání některých klíčových slov na Váš web opravdu nepomůže. To je jen velmi, ale velmi malý kousek skládačky. Existuje mnoho dalších podmínek a faktorů, které je nutné splnit. Mezi ně patří zejména off-page faktory, nejdůležitějšími z nich jsou kvalitní zpětné odkazy. V případě Vašeho zájmu se na nás neváhejte obrátit a my Vám s tím moc rádi pomůžeme.

 

Chci vědět více o SEO od netpromotionu

 

 

8. SEO NENÍ JEN O GOOGLU

Je pravda, že Google využívá více než 60 % uživatelů, co se vyhledávačů týče. Je důležité si však uvědomit, že tu máme i jiné vyhledávače, např. Seznam. Ten v naší zemi využívá cca 35-40 % uživatelů. Tudíž je hloupost soustředit se pouze na Google. Dalšími způsoby, jak přivést více návštěvníků na Vaše webové stránky, jsou např. sociální sítě, YouTube a další média.

 

9. SEO NENÍ KOUZLO ANI ZÁZRAK

SEO není žádný zázrak. SEO je tvrdá práce! Je potřeba si udělat čas na analýzy konkurence, klíčových slov atd., měření a na potřebné úpravy.

 

10. SEO SE NEDÁ ZAPNOUT

SEO se nedá zapnout jen tak. Nemá nikde žádný vypínač. Jak je uvedeno výše, je to dlouhodobý, a především nikdy nekončící proces, který potřebuje hodně času. Pokud se však vše udělá správně, bude to fungovat. A bude to stát za to!

 

11. SEO NENÍ ZDARMA

Jak již bylo zmíněno, správně nastavené SEO trvá spoustu času. V dnešním světě čas znamená peníze. Můžete strávit spoustu času tím, že si to uděláte sami, nebo zaplatíte někoho se zkušenostmi, kdo to udělá za Vás. Rozhodně to však není zdarma! Pokud to chcete mít vše tak, jak má být a funkční, tak to nebude levné. Nebavíme se zde o řádu tisíců, ale minimálně o řádu desetitisíců. To je nutné si uvědomit!

 

12. SEO NENÍ CELKOVÉ ŘEŠENÍ, ALE JE SOUČÁSTÍ DIGITÁLNÍ STRATEGIE

SEO je součástí Vaší digitální strategie, která zahrnuje SEM (Search Engine Marketing), sociální sítě, blogy, linkbuilding a další.

 

13. VYHLEDÁVAČ NELZE PODVÉST

Webové stránky využívající zpětné odkazy z webu, který odkazuje na spoustu dalších jiných webů (tzv. link farmy), využívají Black hat SEO praktiky a vyhledávače takové weby penalizují. Díky tomu je odsouvají z vybudovaných pozic na další strany vyhledávání a v horším případě je zcela vyřadí z indexu (tzn. pro vyhledávače přestanou existovat). A to se dlouhodobě nevyplatí.

Zdroj: Infomedia

 

CHCI ZLEPŠIT SVŮJ WEB
Chci vědět více o SEO od netpromotionu

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Napsat komentář