Co je to Long-tail? Aneb proč a jak cílit na klíčová slova s „dlouhým ocasem“

Používání víceslovných klíčových slov s ​​nízkou četností vyhledávání může vypadat jako ztráta času a úsilí. Proč se spíše nezaměřit na hodnocení velmi populárních klíčových slov s vysokým počtem vyhledávání? Vždyť všichni ostatní také používají jenom ty nejhledanější!

 

Chcete slyšet pravdu?

Pokud nevyužíváte long-tailová slova, přicházíte o opravdové zákazníky! Ukažme si na příkladu.

Na klíčové slovo “sedací souprava” najdete na Googlu i Seznamu miliony výsledků. Zobrazí se Vám záplava konkurenčních webů, na kterých se obecná klíčová slova vyskytují. Potřebujete ale opravdu nutně oslovit všechny zákazníky hledající sedací soupravu, a beznadějně doufat, že se jeden vytrvalý potenciální zákazník prokouše až k té Vaší, když Vaší specializací jsou “rozkládací rohové sedací soupravy”? Jde o to, že i kdyby se ten jeden vytrvalý na Vašich stránkách objevil, a hledal jinou než rohovou sedací soupravu, stejně se Vaším zákazníkem nestane.

Proto říkáme, oslovte zákazníky, kteří přesně Vaše služby nebo zboží chtějí. Zní to logicky, nemyslíte?

 

Co jsou Long-tailová klíčová slova?

Jsou to velmi konkrétní klíčová slova, která specificky slouží k cílovému vyhledávání. Long-tailová slova mají nižší četnost vyhledávání, malou konkurenci, ale na oplátku nabízejí vysokou míru konverze. A to proto, že zákazníkovi nabídnete přesně to, co hledá. Nic obecného.

Longtail - dlouhý ocas - netpromotion group s.r.o.

Pokud seřadíme klíčová slova podle četnosti vyhledávání, budou právě long-tailová klíčová slova úplně na konci s nejnižším počtem hledání.

ALE

Navzdory nízké četnosti vyhledávání mají právě tato slova vyšší míru konverze než obecná klíčová slova. To proto, že long-tailové výrazy vyjadřují jasnou potřebu zákazníka, kterou můžete naplnit.
Vžijte se do role Vašeho zákazníka a pochopíte-li jeho způsob vyhledávání, můžete vytvořit relevantní obsah (téma), který odpoví na konkrétní dotazy, z kterého plynou vyšší počty konverzí.

Například uživatel, který do vyhledávače zadá frázi „Sony PlayStation Plus členství na 12 měsíců„, bude pravděpodobně chtít již danou službu zakoupit nebo o ní zjistit něco víc. Zatím co hledá-li pouze slovo „Playstation„, není to příliš jasné. Může hledat další informace o konzoli, ovladače na konzoli, nejnovější zprávy od společnosti Sony anebo hledá seznam nejnovějších her.

 

Jak dlouhé má být long-tailové slovo?

Určitá délka není nijak stanovena. Long-tailová klíčová slova se kvůli své specifikaci mohou skládat ze tří a více slov. Některá velmi charakteristická slova s malým počtem vyhledávání, které jsou vyjádřeny pouze jedním nebo dvěma slovy, se také považují za long-tailová. Například značky produktů, typické je to například pro značky a modelové řady vozidel.

 

Proč jsou klíčová slova pro SEO důležitá?

Přihlaste se do svého účtu Google Search Console a projděte vyhledávané dotazy. Co vidíte? Klidně se vsadím, že většina budou právě long-tailová slova.
Ve skutečnosti až 70 procent všech návštěv z organického vyhledávání pochází z long-tailových klíčových slov a mnohé z nich budou specifické pro danou firmu, obor.

Existují tři hlavní výhody při cílení těchto velmi specifických klíčových slov:

  • Menší konkurence
  • Vyšší konverze
  • Vyšší relevance

 

Rada na závěr

Když už víme, jak jsou long-tailová klíčová slova důležitá, musíme je také umět správně využít ve svůj prospěch. Nezapomeňte, že cílená slova jsou jenom tak silná, jako obsah, ve kterém jsou obsažena.

Pokud není Váš brand nebo název produktu příliš známý, bylo by dobré začít vytvářet informační a propagační články, blogovat o Vašem oboru, a to vše uvést na Vašem webu, abyste svým zákazníkům sdělili důležité informace o jedinečnosti Vašich produktů nebo služeb. Pokud vytváříte nový obsah nezapomeňte na slova s dlouhým ocasem.

A ještě něco:
RankBrain, neboli umělá inteligence od Googlu. Věděli jste o ní?

Google nedávno vydal prohlášení, že RankBrain je třetím nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím výsledky vyhledávání.

 

ZNÁTE VAŠE LONG-TAILOVÁ SLOVA?

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Napsat komentář