Co je linkbuilding?

Často se setkáváme s otázkou, co je LINKBUILDING. Pro někoho skvělá marketingová strategie jeho webu, pro řadu dalších lidí naprosto imaginární a neuchopitelná záležitost. První skupina promine, ale rádi bychom se pokusili jednoduše vysvětlit, o co se jedná.

V překladu znamená linkbuilding budování zpětných odkazů. Je to forma doporučení nebo referencí, které web může získat. S nástupem umělé inteligence se vyhledávače snaží přizpůsobit lidskému uvažování, zejména Google. Stejně jako my si čteme recenze a sháníme doporučení, když se zajímáme o službu nebo produkt, tak i Google si všímá, kdo na náš web odkazuje, od koho máme reference.

Čím kvalitnější a důmyslnější síť zpětných odkazů máme, tím důvěryhodnější jsme pro vyhledávače, které upřednostní náš web před ostatními.

Linkbuilding - netpromotion group s.r.o

Zdroj: capecodseo.com

Získáme tak lepší pozice a výrazně vyšší šanci návštěvnosti. Pak už je do velké míry na nás, zda dokážeme vytvořit uživatelsky příjemné prostředí pro návštěvníky, aby se na webu cítili dobře a zakoupili si produkt/službu nebo nás kontaktovali.

V ideálním případě je budování zpětných odkazů přirozený proces. Vzniká samovolně tím, že náš web obsahuje zajímavé informace, které stojí za to sdílet a odkazovat na ně ze svých webů. Můžeme také vytvářet partnerství se svými dodavateli nebo naopak klienty, kteří se o nás mohou na svém webu zmínit a odkázat na nás. Možností je spoustu, ale to je téma na další samostatný článek.

Linkbuilding je jedním z 200+ SEO faktorů, které ovlivňují pozice ve vyhledávačích. Ačkoliv má až 70 % vliv na dohledatelnost webu, negarantuje Vám přední pozice. Na druhou stranu bez něj to fakt nejde. Schválně, zkuste si vytvořit web, graficky dobře zpracovaný s unikátním obsahem, jehož cílem je prodej zboží nebo cokoliv co nabízíte. Pokud mu nezajistíte podporu, nikdo se o něm nedozví a nikdo na něj nepřijde. Ano, můžete o něm říct svým známým, ale pokud na něj chcete přivést návštěvníky z druhého konce republiky, musíte o sobě v tom online světě dát vědět formou, kterou internet vyžaduje. A to jsou právě zpětné odkazy.

Čtete někdy studie Googlu a dalších odborníků z oboru? My ano. Sledujeme vývoj v online světe i za Vás a proto víme, že i v roce 2018 je zpětný odkaz spolu s obsahem webu klíčovým faktorem, který má vliv na budování pozic pro vyhledávače. Budujte tedy své vazby, shánějte reference od firem a partnerů z oboru, má to SMYSL.

 

CHCI VĚDĚT VÍCE O ZPĚTNÝCH ODKAZECH

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Napsat komentář