• Úvod
  • Vše
  • Black Hat SEO – 15 nejčastějších chyb, přežitků a podvodných praktik

Black Hat SEO – 15 nejčastějších chyb, přežitků a podvodných praktik

Black Hat SEO je soubor zakázaných praktik, které se snaží oklamat vyhledávače, a záměrně, ale uměle zvýšit hodnocení webové stránky pro vyhledávače.

Jak zjistit, které to jsou a vyvarovat se jich? Každý vyhledávač (i Seznam a Google) je uvádí v pravidlech užívání. Každý tvůrce webu, nebo ten, kdo Váš web optimalizuje, by se s nimi měl seznámit. Jinak může Vašemu webu přinést více škody než užitku. V krajním případě i žalobu a soud.

My Vám teď popíšeme ty nejčastější, jak vypadají, jak se používají a co mají za následek.

 

Přeoptimalizace webových stránek

1.  Keyword Stuffing = Překlíčování obsahu

Čím více klíčových slov, tím výše Váš web vyjížděl. Dříve tato technika fungovala, ale když Google zjistil, že tyto weby nejsou pro návštěvníky užitečné a tak je začal penalizovat. Méně je někdy více!

Názorná ukázka:

Máme čokoládové lupínky. Naším nejprodávanějším produktem jsou čokoládové lupínky, protože čokoládové lupínky mají lepší chuť než naše kukuřičné lupínky a naši zákazníci milují čokoládu, takže čokoládové lupínky budou lepší rozhodnutí. Zkuste čokoládové lupínky.

Tento text není přirozený ani jedinečný a od Googlu i Seznamu byste dostali penalizaci za nekvalitní obsah. Díky aktualizaci Googlu, kterou pojmenoval Panda v roce 2014 mnoho webů s takovýmto obsahem kleslo ve vyhledávačích a je pro ně velmi obtížné znovu získat lepší hodnocení a dostat se zpět na lepší pozice.

 

2. Přeoptimalizace ALT popisků u obrázků

Nevkládejte do ALT popisu u obrázků klíčová slova, která s ním vůbec nesouvisí.

Názorná ukázka:

„Máte obrázek, na kterém bude čokoládový lupínek, a Vy do ALT popisu napíšete, že jste “Výrobce, prodejce čokoládových, kukuřičných lupínků.“ správně by se měl obrázek jmenovat podle toho, co znázorňuje, např. “Čokoládové lupínky Koko”.

 

3. Zneužívání irelevantních klíčových slov

Jen kvůli získání vysoké návštěvnosti vložit do obsahu hromadu (často i hledaných) klíčových slov, které vůbec nesouvisí s tématem, se nevyplatí. Google i Seznam Vás penalizují hned, jak na to přijdou. Zároveň odrazujete potenciální zákazníky, protože je „podvádíte“ (dáváte jim to, co nehledají).

Názorná ukázka:

Vaše podstránka bude pojednávat o čokoládových lupínkách a Vy tam začnete psát např. o pneumatikách, protože víte, že je uživatelé internetu často hledají. Jednak získáte penalizaci, a hlavně i návštěvníky přirozeně naštvete. Nebo spoléháte na to, že když hledali letní pneumatiky, získají u Vašeho webu chuť na čokoládové lupínky? Asi vyjímečně….

 

4. Skrytý/neviditelný text a odkazy

Skrytí odkazů a textu pro jediný účel a to zlepšení hodnocení Vašeho webu bere Google i Seznam jako podvod a podle toho se i chovají.

Google zná všechna schémata, jak můžete docílit skrytí textu:

  • pomocí CSS k umístění textu mimo obrazovku
  • použití stejné barvy písma a pozadí
  • nastavení velikosti písma na 0
  • skrytí odkazu na jeden znak

Je to zkrátka neviditelný text, nevidíte ho Vy, ani návštěvník webu, ale Google i Seznam ano.
A pokud tento text nesouvisí s obsahem Vašeho webu, máte problém. Je to další penalizace.

 

5. Nadměrné používání nadpisů H1

Použití více nadpisů H1 na podstránce webu je široce rozšířená taktika ovlivňující on-site SEO. Pro návštěvníky není užitečná a na první dojem je hned vidět, že nadpisy jsou překlíčované, pro uživatele často přehnaně se opakující. No a toho si všimnou i vyhledávače a bez odkladu Vás penalizují. I zde platí pravidlo “všeho s mírou”.

Názorná ukázka:
První nadpis H1: Nejlepší instalatéři

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Druhý nadpis H1: Proč nejlepší instalatéry

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Třetí nadpis H1: Seznam nejlepších instalatérů

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Atd.

 

Podvodné praktiky s obsahem

6. Duplicitní obsah

Shodný obsah, který se zobrazuje na více než jedné podstránce nebo jednom webu. Duplicitní obsah může být také použitý z cizích webů. Jednak se jedná o plagiátorství a to je zakázané, a dříve to vyhledávače nebraly v potaz a Vaše pozice mohly být lepší, ALE v dnešní době je použití této techniky vyhledávači zakázané, a hrozí penalizace -> zbytečně se vystavujete vysokému riziku. Krom toho se jedná o krádež.

Tvořte sami kvalitní obsah, nebo přizvěte copywritera! Nevyplácí se ani přepisování duplicitního obsahu!

 

Chci vědět více o SEO od netpromotionu

 

7. Automatizovaný obsah

Tzn. automatické generování textů, článků bez jakékoli námahy z Vaší strany. Tento obsah je napsán bez formátu ani stylu, bez obrázků, záhlaví HTML, odstupu odstavců atd.

Možná si myslíte, že z krátkodobého hlediska je to dobrá varianta, protože budete mít podstránky s velkým množstvím obsahu, ale během chvíle začnete pociťovat úpadek pozic Vašeho webu a v nejhorším případě se dostanete na Black list vyhledávačů a z něj se dostat je pak velmi namáhavé a časově náročné.

V dnešní době zkušení programátoři už dokáží vygenerovat krátký odstavec, titulek, nadpis atd., aby vypadal „lidsky“. U e-shopů, které mají tisíce, až miliony podstránek se u těch důležitých kategorií sepíší texty ručně, ale u ostatních je to tak časově náročné, že se vyplatí využít automatizovaný text. Samozřejmě v rozumné míře a musí to vypadat „lidsky“.

 

8. Úmyslné podvržení stránky pro návštěvníka a vyhledávače

Záměrné vytvoření podstránky a její naplnění velkým množstvím klíčových slov, která bude sloužit pro lepší hodnocení pro vyhledávače, ale jakmile návštěvník vstoupí na web, zobrazí se mu úplně jiný obsah. POZOR, tohle je nezákonné, hrozí žaloba a soud!

Názorná ukázka:

Co byte řekli na to, kdybyste zadali klíčové slovo „stažení her“, Google by Vám nabídl výsledky, klikli byste třeba rovnou na první nabízený web, ale jeho obsahem by byly recepty na nejlepší nepečené cukroví? Určitě by Vás to naštvalo a hned byste odešli.

 

9. Škodlivý obsah

Tento typ obsahu používá malwarový software prostřednictvím animovaných webových stránek, aplikací Java, Javascriptu, Flash obsahu nebo se spoléhající se na pluginy prohlížeče pro zobrazení videa, zvukových souborů nebo stahování souborů do počítače.
Nejběžnější typy malwaru jsou považovány za spyware, trojské koně, viry, červy atd. Tyto praktiky jsou nezákonné.

Virus, malware - netpromotion group s.r.o.

Zdroj: Clark.com

Doporučení:
Nainstalujte si do počítače antivirový program a neustále ho aktualizujte. Nestahujte a neklikejte na reklamy z neznámých webů.

 

Manipulace s odkazy

10. Nezávislé blogy jen pro generování odkazů

Vkládání odkazů na Váš web do různých komentářů/příspěvků na tématicky odlišné blogy, nesouvisející s Vašimi službami či produkty. Nebo třeba i publikace irelevantních článků na blogu nejčastěji s odkazem „dofollow“. Tyto odkazy Vám spíše uškodí, než pomohou.

 

11. Link farmy = manipulace s bezvýznamnými odkazy

Ukázka linkfarmy - netpromotion group s.r.o.

Zdroj: CognitiveSEO

Link farma je sbírka vzájemně propojených webových stránek, které manipulují s odkazy. To má negativní dopad, neboť Google vidí spojení těchto odkazů. Obsah stránek, který se účastní odkazové farmy, vypadá stejně jako každá jiná stránka na internetu s výjimkou: má text, který se vztahuje na irelevantní hypertextové odkazy odkazující na náhodné stránky.

Použití odkazových farem bylo populární ve dnech, kdy na Google Page Ranku záleželo, doba se ale změnila a i Google změnil svůj pohled na věc.

Nyní Vás bude za tyto odkazy penalizovat, protože generované odkazy jsou považovány za nepřirozené.

 

12. Linkbait a Switch

Trik je získání odkazů na konkrétní článek (s žádoucím obsahem pro vyhledávače) a pak jej úplně změnit na článek, který nemá vůbec žádnou souvislost s prvním tématem. Přestože obsah, pro který jste získali odkaz, byl jedinečný a relevantní a spojení bylo přirozené, tak jste po změně obsahu dostali do stavu, kdy odkaz už není přirozený a dochází k porušení pravidel.

 

13. Výměna odkazů

Jedná se o dohodu mezi dvěma weby, které na sebe vzájemně odkazují. V takovém případě odkazy nemají téměř žádnou hodnotu a v horším případě Vás mohou posunout dolů ve vyhledávačích.

 

14. Přesměrování webu pomocí 301

Jedná se o automatické přesměrování z jedná stránky na jinou. Přesměrování přes 301 je ve skutečnosti dobrá praxe. Můžete jej použít k odeslání uživatele z adresy URL do jiné, pokud se původní stránka přesunula nebo změnila. Bohužel, v průběhu let se začala používat jako zakázaná technika SEO.

Webmasteři využívají výhody domén s vypršením platnosti, aby udrželi hodnotu odkazu. Přesměrovávají staré stránky na své. V tomto případě přesměrování pomocí 301 se pohybuje mezi povolenou a zakázanou technikou. Mohli byste snadno spadnout do zakázané techniky SEO, pokud doména s vypršením platnosti není relevantní.

Samozřejmě, pokud se jedná o Vaši doménu starého webu a chystáte se udělat nový web na nové doméně, přesměrování pomocí 301 se doporučuje, abyste nepřišli o původní návštěvnost Vašeho starého webu.

 

15. Spamování odkazů v patičce stránky

Mnoho odkazů, které nejsou přirozenou součástí článků, a je tak jasné, že jsou vloženy jen za účelem interního prolinkování. Na větším webu může vzniknout velmi velké množství nepřirozených odkazů z mnoha podstránek, což může způsobit ztrátu pozic.

 

Závěr

Abychom všechno shrnuli, zopakujeme si citát od Matta Cuttse, který říká:

Cílem není, aby Vaše vazby vypadaly přirozeně; cílem je, aby Vaše vazby byly přirozené.

Pokud budete zkoušet některé z těchto nekalých SEO technik, tak dříve nebo později můžete ztratit hodnotu nebo návštěvnost, poškodit Vaši pověst, získat pokutu od společnosti Google, ztratit věrohodnost a klienty, nebo nejhůře vše + se dostat do soudního řízení.

Google ani Seznam.cz nelze podvést. Nepodvádějte a budujte kvalitní SEO. Dá to práci, ale uvidíte, že se vyplatí.

Pokud si nejste jistí, že to zvládnete sami, nebo se svým týmem, můžeme Vám pomoci.

Zdroj: CognitiveSEO

 

CHCI VĚDĚT VÍCE O SEO OD NETPROMOTION

 


Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Napsat komentář