Je skvělé, že máte nádherný web, že se zajímáte o SEO, provádíte změny, aby se Váš web zobrazoval výše, ale i přesto ve vyhledávačích nejste vůbec vidět, nebo se zobrazují jen některé Vaše podstránky? Ptáte se proč? Pojďte si projít všechny důležité kroky (které jsou vypsané níže v článku), abyste zjistili, kde nechtěně zakazujete robotům (=crawlerům) vyhledávačů indexaci.
1. Robots.txt
Soubor, který najdete na adrese https://www.mujweb.cz/robots.txt, obsahující direktivy pro vyhledávače. Díky, kterým můžete zakázat přístup k webu.
Zkontrolujte, zda nezakazujete přístup vyhledávačům pomocí direktivy disallow.
Disallow: /
NEBO
Disallow: /podstranka/
Řešení:
Řekněte svému správci webu, ať odmaže lomítko za direktivou disallow. NEDOPORUČUJEME zásah osobou, která s tím nemá zkušenosti.
2. .htaccess
Textový soubor, díky kterému můžete základními funkcemi ovládat server. Provádí se zde přesměrování stránek např. varianta webu bez www na www, aby nedocházelo k duplicitám v rámci webu nebo přesměrování staré url adresy na novou atd.
Dejte si pozor na to, abyste nechtěně neprovedli několikanásobné přesměrování (robot se ztratí).
Řešení:
Řekněte svému správci, aby zkontroloval přesměrování, které máte nastavené. NEDOPORUČUJEME zásah osobou, která s tím nemá zkušenosti.
3. Tag meta robots
Zvláštní značka, která se zapisuje do hlavičky stránky a říká, co s danou stránkou roboti mají dělat. Index = zda mají vyhledávače stránku indexovat. Follow = zda vyhledávače mají stránku hodnotit.
Dejte pozor na nastavení:
<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow“>
<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>
<meta name=”robots” content=”index, nofollow“>
V případě, kdy tam tuto část nemáte, tak je to v pořádku, protože výchozí stav je index, follow.
Řešení:
Řěkněte svému správci webu, aby nastavil na všech podstránkách, které chcete, aby vyhledávače indexovali a hodnotili, “index, follow”. Bude to vypadat takto: <meta name=”robots” content=”index, follow”>. NEDOPORUČUJEME zásah osobou, která s tím nemá zkušenosti.
CHCI VYŘEŠIT INDEXACI MÉHO WEBU
od netpromotionu
4. Kanonická URL
Zapisuje se do hlavičky stránky do značky s atributem rel=”canonical”. Využívá se k určení jedné hlavní varianty z mnoha variant jedné stránky.
Ukázka zápisu:
<link rel=”canonical” href=”http://www.mujweb.cz/stranka1″ />
Příklad v praxi:
V eshopu nabízíte např. pánská trička v různých barevných variantách. URL adresy mohou vypadat následovně:
https://www.mujeshop.cz/panska-tricka/
https://www.mujeshop.cz/panska-tricka-cerna/
https://www.mujeshop.cz/panska-tricka-modra/
https://www.mujeshop.cz/panska-tricka-cervena/
Všechny tyto stránky budou mít velmi podobný obsah a tím dochází k nechtěným duplicitám. Je vhodné mít nastavenou kanonickou url na “všechny barvy” odkazující na “https://www.mujeshop.cz/panska-tricka/”.
Více o této problematice naleznete na blogu ContentKing.
Řešení:
Řěkněte svému správci webu, aby zkontroloval kanonická url, pokud je využíval. NEDOPORUČUJEME zásah osobou, která s tím nemá zkušenosti.
5. Nový web (doména)
Máte nově vytvořený web? Indexace může trvat několik měsíců, někdy i déle.
Řešení:
Google
Přidat přednostně do indexu
Seznam
Přidat přednostně do indexu
Přidávat můžete po jedné url adrese nebo můžete nahrát celou sitemapu. Vyhledávače pak vezmou všechny url adresy. TIP do začátku nového webu: začněte se zabývat linkbuildingem.
6. Penalizace
To nejhorší, co se Vám může stát a to získat ruční nebo automatickou penalizaci od vyhledávačů. S největší pravděpodobností jste využili Black Hat SEO praktiky. Nebo stačí, abyste využívali např. zastaralou administraci Joomly, kterou hacker jednoduše napadne a vloží na ní skrytý obsah, viry atd.
Řešení:
Přečtěte si, co to jsou nekalé praktiky a ihned je přestaňte využívat. Řekněte svému správci webu, aby je odstranil z webu a požádal vyhledávače o přehodnocení (v případě ruční penalizace). V případě automatické budete muset vyčkat do další aktualizace vyhledávače.
7. Sitemap.xml
Soubor, ve kterém jsou uloženy všechny url adresy (podstránky) Vašeho webu. Slouží pro jednodušší nalezení i hluboko zanořené url adresy. U webů s pár desítkami podstránek to nutné není, ale každý malý bodík od vyhledávačů pomůže, tak proč ji nemít, že?
Řešení:
Řekněte svému správci webu, aby Vám ji vytvořil a nahrál na web.
8. Duplicitní obsah
Okopírovali jste text z jiných webů, abyste si ulehčili práci s psaním textů? Nebo využíváte stejné texty v rámci svého webu na více podstránkách? Vyhledávače vědí, že jste text okopírovali podle datumu publikování a proto se Vám to nevyplatí.
Řešení:
Pište svůj unikátní, originální a zároveň zajímavý obsah pro uživatele internetu. TIP: podívejte se na článek TOP10 SEO faktorů.
9. Interní prolinkování
Např. podstránka je zanořená hluboko ve struktuře webu a když na ní nevede žádný odkaz, tak se k ní robot nemusí ani dostat.
Řešení:
Pokuste se interně (v rámci webu) prolinkovat všechny podstránky mezi sebou. Musí to samozřejmě dávat smysl!
10. Časté výpadky a rychlost hostingu
Pokud Váš hosting má časté výpadky nebo je pomalý, tzn. Váš web nefunguje, tak se k němu vyhledávače nedostanou.
Řešení:
Řekněte svému správci webu, aby ihned převedl Váš web na nový hosting, kde se to stávat nebude.
ZDROJ: Search Engine Journal
Nevíte si rady se zaindexováním webu? Jsou pro Vás některé kroky složité? Nemáte správce webu? Nevíte, jak přejít na jiný hosting? Prošli jste všechny kroky a stále se Vám nedaří zaindexovat web?
Chci vyřešit indexaci mého webu