10 klíčových SEO faktorů ovlivňující výsledky na Googlu

1. Klíčové slovo na začátku Vašeho title tagu

Google dává větší váhu klíčovým slovům, která se nachází na začátku title tagu. Například řekněme, že byste se chtěli umístit ve vyhledavači, až bude někdo hledat klíčová slova „tipy na hubnutí“ a rozhodovali byste se mezi dvěma titulky:

Titulek 1 – Tipy na hubnutí: 10 strategií na shození kil

nebo

Titulek 2 – Jak shodit 5 kil s těmito tipy na hubnutí.

Google by první titulek vnímal jako VÍCE k tématu „tipy na hubnutí“. Takže byste měli zvolit ten první titulek.

Akční krok: Umístěte Vaše klíčové slovo na začátek Vašeho title tagu.

 

2. Délka obsahu

Několik studií (jako tato, kterou prováděl SERPIQ) prokázalo, že delší obsah (1 500 slov) se v Googlu umístí výrazně výše: jak můžete vidět, prvních 10 výsledků má průměrně 2 000 slov.

Akční krok: Napište alespoň 1 500 slov do obsahu, u kterého chcete, aby se umístil v Google vyhledávání.

 

Studie: delší obsah je lepší než kratký

3. Rychlost načítání stránky

Tohle je NESMÍRNĚ důležité.

Rychlost stránky je jeden z mála faktorů, které Google veřejně potvrdil. Až tak je důležitá.

Pomocí Google nástroje PageSpeed Insights můžete lehce zhodnotit a vylepšit rychlost načítání Vašeho webu.

Akční krok: Použijte PageSpeed Insights, abyste zjistili rychlost načítání Vašeho webu.

WordPress pluginy W3 Total Cache a WP Smush It (oba jsou zdarma) mohou pomoci Váš web zrychlit.

 

4. Důležitost klíčového slova a jeho pozice

Jistě, Google možná v dnešní době nevěnuje velkou pozornost hustotě klíčových slov. Ale to neznamená, že přestal klíčová slova používat… Ani zdaleka ne!

Pokud umístíte Vaše klíčové slovo na strategická místa na Vaší stránce – jako do URL, na začátek Vašeho článku a do H1, H2 tagů – sdělíte tím Googlu, že Vaše stránka se týká daného klíčového slova.

Akční krok: Vložte Vaše klíčové slovo na začátek title tagu, do prvních 100 slov článku a do H2 nebo H3 tagu.

 

5. Autorita stránky / PageRank

Autorita Vaší stránky – určená kvalitou a kvantitou příchozích odkazů – je zdaleka nejdůležitější hodnotící faktor, který Google používá.

Faktem je, že pokud nebude Vaše stránka takto „autoritativní“ (tzv. authority site), Google ji nebude hodnotit (a proč by měl?).

Akční krok: Použijte White hat SEO strategie, které slouží k získávání odkazů (např. Guestographics) a vybudujte tak své stránce autoritu.

 

6. Autorita domény

Když Google hodnotí stránku, bere v potaz autoritu domény jako celku (proto se weby jako Amazon a YouTube umisťují při vyhledávání téměř na cokoliv).

Autoritu svojí domény si můžete zkontrolovat za pomoci Open Site Explorer.

Akční krok: Vybudujte autoritu svojí domény tím, že budete vytvářet (a propagovat) úžasný obsah. Například s pomocí tzv. „mrakodrapové techniky“ (skyscraper technique).

 

7. Relevantní odkazy

Jak jsme již zmínili, autorita odkazu (měřená za pomoci PageRanku odkazující stránky) je opravdu důležitá.

Ale Google věnuje stále více pozornosti tomu, jestli jsou odkazy směřující na Váš web relevantní k danému tématu. Bývalý zaměstnanec společnosti Google nedávno uvedl, že „relevantnost je nový PageRank“.

Ujistěte se, že většina Vašich odkazů pochází z webů, které se týkají tématu Vašeho webu. Pokud vytváříte web, který prodává bio krmivo pro psy, zkontrolujte, jestli k Vám vedou odkazy z webů souvisejících s domácími mazlíčky… A ne z webů o nákladních automobilech a tetováních.

Akční krok: Zaměřte se na budování odkazů z autoritativních a relevantních webů.

 

8. „Doba výdrže na stránce“ (dwell time)

Co se stane, když někdo při vyhledávání přes Google skončí na Vaší stránce?

Zůstanou na ní a navštíví i další stránky na Vašem webu… Nebo se rychle vrátí zpět na výsledky vyhledávání?

Google opravdu DŮKLADNĚ zkoumá, jak se lidé, kteří přijdou z Googlu, na Vaší stránce chovají. Množství času, které stráví na Vašem webu – známé jako dwell time – je extrémně důležitý hodnotící faktor.

Akční krok: Upravte Vaše stránky tak, aby plocha, která se zobrazí bezprostředně po načtení, byla přesvědčivá a návštěvníky nijak nemátla. Čím zajímavější tato plocha je, tím vyšší bude Váš dwell time a i hodnocení.

 

9. Responzivní design

Více než polovina internetového provozu pochází z mobilních zařízení. Google oficiálně prohlásil, že upřednostňuje responzivní design před weby, které mají oddělenou mobilní verzi stránek. Rychle načtený responsivní design optimalizovaný pro mobilní zařízení Vám může přinést lepší umístění ve vyhledávání na smartphonech a tabletech.

Akční krok: Ujistěte se, že se Váš web mobilním uživatelům rychle načítá a zaveďte responzivní design.

 

10. Málo kvalitního obsahu nebo duplicitní obsah

Google chce hodnotit weby, které mají spoustu obsahu a to originálního. Ze zkušenosti mohu říci, že spousta starších webů si za roky své existence nastřádá spoustu stránek „na vyhození“, jako různé archivy a kategorie. Tyto stránky na vyhození jsou téměř bezobsažné, duplicitní nebo oboje, což může způsobit pokles hodnocení Vašeho webu.

Akční krok: Udělejte na svém webu audit a vymažte stránky, které mají málo kvalitního obsahu nebo duplicitní obsah.

Zdroj: Brian Dean, Backlinko

 

Tohle vše řešíme při optimalizaci webových stránek. Co řešíte na své stránce vy? Napište nám do komentáře svoje zkušenosti a recenze. Byl článek pro Vás užitečný? Pokud si s tím nevíte rady, napište nám a my Vám rádi s optimalizací pomůžeme. 

2 komentáře

  • Martin Gottvald

    19 Duben, 2018 at 11:22

    Dobrý den, měl bych jednu otázku u poměru dvou vyhledávačů Google a Seznam. Hranice mezi nimi z hlediska návštěvnosti je poměrně malá. Stím, který vychledavač je pro tuzemský trh důležitý, je také obtížné rozhodnout. Nejlépe asi oba. Při analýze a optimalizaci webu pro začínající i pokročilé e-shopy je dobré se zaměřit na jeden vyhledávač nebo na oba dva? Mají poměrně rozdílné faktory, které ovlivní pozici ve vyhledávání ve vyhledávači (SERP).

    Děkuji s přáním hezkého dne.

    Odpovědět
    • Michal Mojžíš

      23 Duben, 2018 at 7:34

      Dobrý den Martine,
      záleží na oboru, ale u většiny našich klientů Google jednoznačně převládá s cca 70 %. Zaměřte se na Vaše uživatele, aby se na eshopu cítili dobře, našli tam vše, co hledali (zajímavý, unikátní obsah) a vyhledávače (Seznam i Google) si toho všimnou a budou Vás „posouvat výše“. Základem je mít pořešené technické SEO a tím mám na mysli hlavně správně nastavené filtry, stránkování atd., aby se robotům snadno procházel Váš eshop. Dále kvůli brzkému nástupu mobilního indexu, který bude Google spouštět je velmi důležité mít eshop responzivní.

      Hezký den přeji

      Odpovědět

Napsat komentář