1) Stále více zákazníků využívá internet, pro nalezení místních firem (PC a mobilní zařízení)
Ano, je to tak, někteří lidé stále používají tištěné telefonní seznamy, ale stále více lidí používá internet, aby se dozvěděli informace o firmách v jejich okolí.
Menší přehled statistik:
- 96 % vlastníků PC provádí lokální vyhledávání
- 46 % všech vyhledávání na Google je lokální
- 64 % zákazníků využívá vyhledávače a katalogy firem jako hlavní způsob, jak najít místní firmy
- 50 % lokálních vyhledávacích dotazů zadaných pomocí mobilního zařízení jsou prováděny, kvůli hledání informací o firmě (například adresu nebo telefonní číslo společnosti)
- Neuvěřitelných 78 % místních mobilních vyhledávání vede k nákupu v kamenných prodejnách (nejedná se o online nákup)
2) Místní vyhledávací marketing je vysoce cílený a včasný
Hlavním důvodem pro místní vyhledávání je nalezení konkrétní firmy. Druhým nejčastějším důvodem je nalezení produktu nebo služby. Mnoho místních vyhledávaných dotazů jsou názvy konkrétního podnikání. Mnozí však nenajdou přesně to co potřebují. Zadá-li uživatel do vyhledávače výraz ”Truhlář” zobrazí se mu převážně význam tohoto konkrétního slova. Přitom ale zrovna shání nějakého šikovného truhláře ve svém okolí. Pomocí lokální vyhledávací strategie můžete lépe umístit svou firmu a propagovat to, co nabízíte místním zákazníkům, když hledají Váš typ podnikání. Neexistuje lepší možnost se spojit s potenciálním zákazníkem, než v okamžiku, kdy Vás opravdu potřebuje.
3) Nejvyšší úrovně konverze všech místních reklamních kanálů
Katalogy firem (např. Moje firma) zobrazují jméno, adresu, telefonní číslo a někdy další informace (např. otevírací dobu nebo denní menu). Místní adresáře dominují na první stránce mnoha místních výsledků vyhledávání. Lokální marketing adresářů (jen jedna z mnoha místních SEO strategií) má vyšší míru konverze než jiné tradiční možnosti reklamy – až o 50 % více konverzí. To znamená, že pokud se Vaše firma zobrazí na co nejvíce kvalitních on-line katalogových stránkách, můžete převést 1 z 2 potenciálních zákazníků na skutečného zákazníka.
4) Mobilní internet se stává čím dál více populární
Stále více zákazníků používá mobilní telefony nebo tablety, aby našli ty nejlepší místní podniky, když jsou třeba právě na cestách. Nejčastěji používají internet v mobilech mladí mezi 16 a 24 lety, kde je 87 % uživatelů. Mezi 25 a 34 lety má mobilní internet okolo 80 % lidí. Naopak mezi lidmi staršími než 65 let je pouze 6 % uživatelů. V tuto chvíli tedy mobilní internet využívá 50 % lidí. Místní SEO zahrnuje jak přístup k PC, tak i mobilní internet, což znamená, že nikdy nemůžete přijít o potenciálního zákazníka.
5) Vynikající návratnost investic
Na rozdíl od tradiční reklamy (např. Místní noviny, letáky, apod.), v lokálním SEO nemůže dojít k nevýhodné investici. Dostanete potenciální zákazníky přímo tehdy, když Vás potřebují. Díky tomu je Lokální SEO mnohem efektivnější a levnější.
Chci lokální SEO
6) Pouze 44 % firem požádalo o zápis do svého účtu Moje firma od Googlu
Moje firma na Googlu je bezplatná služba, kterou společnost Google umožňuje využít téměř všem podnikům. Dostáním se do seznamu v rámci služby Moje firma na Googlu může pomoci zvýšit Vaše šance na to, aby se při vyhledání lokálního dotazu zobrazila právě Vaše firma.
7) Většina možností, jak cílit na lokální SEO je ZDARMA (Aspoň prozatím!)
Svůj záznam můžete bezplatně požadovat v rámci služby Moje firma na Googlu, ve službě firmy.cz od Seznamu a na stovkách dalších firemních adresářů. To znamená bezplatnou propagaci Vaší firmy.
8) Pouze 20 % dospělých má objednané předplatné na denní tisk v tištěné podobě
Účinnost tradičních reklamních médií klesá. Ve skutečnosti stále méně a méně lidí čte místní noviny. Nedávná studie ukazuje, že některé místní noviny přišly za posledních 20 let až o 80 % čtenářů. Ptáte se proč? Vzhledem k tomu, že stále více a více lidí využívá internet dennodenně, tak svojí chvilku na přečtení nejnovějších zpráv využívají právě online média, která zveřejňují články v průběhu celého dne.
9) 88 % uživatelů hledajících místní firmu se zaměřuje na recenze, reference a hodnocení firem
Kladná recenze je hlavním faktorem úspěchu mnoha lokálních podniků. Zvyšte na internetu reputaci Vaší společnosti, požádejte důvěryhodné zákazníky, aby Vám poskytli pozitivní referenci o Vaší firmě a uvidíte, že se zákazníci jenom pohrnou.
10) Je nesmírně důležité, aby zákazníci o Váš našli přesně ty informace, které hledají
V těchto dnech, kdy světu vládne internet, je pro zákazníky důležité, aby našli co nejvíce informací o Vašem podnikání.
Jedná se především o adresu společnosti, kamenné prodejny, telefonní číslo, ale hlavně informace o všech typech produktů a služeb, které poskytujete. Proto se nebojte oslovit své zákazníky výstižnými a unikátními články, díky kterým máte možnost zaujmout unikátností Vašich služeb, nebo kvalitou produktů. Doporučuji si přečíst článek s názvem RankBrain, který se zabývá právě obsahem webu.
Zdroj: brightlocal.com